تحصیل رشته تاریخ در روسیه

تحصیل رشته تاریخ در روسیه چگونه است؟

یکی از رشته های جذاب گروه علوم انسانی در بین جوانان رشته تاریخ است. کسانی که قصد تحصیل رشته تاریخ در روسیه را دارند، این یک فرصت عالی به حساب میرود، زیرا کشور روسیه به این رشته اهمیت بسیاری می دهد و حتی دانشگاه هایی را برای تحصیل در این رشته شیرین و جذاب تاسیس نموده است . اگر دوست دارید با رشته تاریخ، بازار کار رشته تاریخ و فواید تحصیل رشته تاریخ در روسیهآشنا شوید، توصیه می کنم حتما این مقاله را بخوانید.

معرفی رشته تاریخ

یکی از زیر شاخه های گروه علوم انسانی، رشته تاریخ است. این رشته به مطالعه چیستی و چگونگی حوادث، و دلیل وقوع آنها می پردازد. یک تاریخ دان و مورخ پس از مطالعه در زمینه تاریخ، می تواند به ارائه راهکارهای مناسب برای عدم تکرار حوادث ناگوار تاریخی، و بهبود وضع اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه بپردازد.

تحصیل رشته تحصیل در روسیه

بازار کار رشته تاریخ

فارغ التحصیلان این رشته را مورخ می نامند. بسیاری از فارغ التحصیلان رشته تاریخ جهت تدریس جذب دانشگاه ها، مدارس دولتی و موسسات آموزشی می شوند. همچنین در موسسات خصوصی نیز بعنوان مدرس می‌توانند شروع به کار کنند. علاوه بر این در بسیاری از مراکز خصوصی، اعم از روزنامه نگاری ها و … بعنوان نویسنده می توانند مشغول به فعالیت شوند.

غیر از این موارد می توانند در تورهای گردشگری و فرهنگی بعنوان راوی و نویسنده فعالیت نمایند. همچنین می توانند عضوی مؤثر برای سازمان میراث فرهنگی باشند.همکاری در کتابخانه ها، تالیف کتاب های تاریخی و تهیه و تولید انیمیشن های تاریخی نیز بخشی از فعالیت های فارغ التحصیلان این رشته به حساب می آید.

اما بطور کل جوانانی که در این رشته قدم می گذارند، علاوه بر علاقه، باید سطح علمی خود را بالا ببرند. داشتن مطالعات وسیع و کسب مدارج بالاتر در رشته تاریخ، آینده شغلی این رشته را تضمین می نماید.

درآمد رشته تاریخ

طبق گزارشات، رشته تاریخ جزء ده رشته با درآمد بالاست. بنابراین با توجه به بازار کار رشته تاریخ، می توان اذعان نمود، فارغ التحصیلان این رشته، با اندکی تلاش و پشتکار، قطعا بیکار نخواهند ماند. البته با تحصیل رشته تاریخ در روسیه ، تضمین آینده شغلی رشته تاریخ قطعی خواهد بود. بنابراین جای هیچگونه نگرانی برای فارغ التحصیلان این رشته جذاب وجود ندارد.

تحصیل رشته تحصیل در کشور روسیه

گرایش های رشته تاریخ

دانشجویان رشته تاریخ در دوره کارشناسی تمام دروس تاریخ را به عنوان واحدهای درسی می گذرانند. در دوره کارشناسی ارشد می توانند گرایش های این رشته را انتخاب نمایند زیرا در دوره کارشناسی، این رشته گرایشی ندارد. در دوره کارشناسی ارشد گرایش های رشته تاریخ شامل:
تاریخ ایران اسلامی، تاریخ قبل از اسلام، تاریخ اسناد، تاریخ تشیع، تاریخ خلیج، تاریخ اسلام و تاریخ جهان می باشد. در مقطع دکتری نیز تاریخ انقلاب اسلامی به این گرایش ها اضافه می شود. مسلما در روسیه علاوه بر این گرایش ها گرایش های تاریخ جهانی روسیه و دیگر کشورها نیز به آن افزوده می شود.

تحصیل رشته تحصیل در روسیه

نحوه تحصیل رشته تاریخ در روسیه

برای علاقمندان به تحصیل در رشته تاریخ در روسیه فرصت های بالاتر و بهتری وجود دارد زیرا در روسیه رشته تاریخ بصورت کاربردی تر و تخصصی تر تدریس می شود. با توجه به اینکه دانشجویان این رشته جذاب به منابع بیشتر و ارزنده تری دست می یابند، فارغ التحصیلان رشته تاریخ در روسیه به مورخان موفق جهانی تبدیل می شوند.

آنها نه تنها تاریخ اسلام بلکه تاریخ جهان را فرا می گیرند، با مذاهب گوناگون و چرایی آنها آشنا می شوند و تاریخ تمامی کشورهای توسعه یافته را از بر می شوند. در نتیجه این مورخان می توانند نویسندگانی با تجربه شوند. همچنین در زمینه تحقیقاتی می توانند بهترین راهکارها را برای پیشرفت کشور خود ارائه دهند و در توسعه همه جانبه کشور مفید و مؤثر واقع شوند.

مورخان همچنین می توانند در بسیاری از کتابخانه های روسیه فعالیت نمایند. علاوه بر این در آمریکا نیز سالانه بسیاری از کارکنان کتابخانه بزرگ این کشور را فارغ التحصیلان رشته تاریخ تشکیل می دهند. برای درک بهتر فواید تحصیل در روسیه به مباحث ما در زمینه آینده شغلی رشته پزشکی مراجعه نمایید.

تحصیل رشته تحصیل در روسیه

دانشگاه های مورد تایید جهت تحصیل در رشته تاریخ

به علت اینکه رشته تاریخ شاخه ای از رشته علوم انسانی است، در بحث تحصیل رشته علوم انسانی در روسیه، لیست دانشگاه های علوم انسانی را برشمردیم، پیشنهاد می کنیم به مبحث یاد شده مراجعه نمایید. در زیر نام یکی از دانشگاه های معروف برای تحصیل رشته تاریخ در روسیه را برای شما عزیزان عنوان می کنیم:

دانشگاه دولتی لومونسف مسکو

طول دوره ها در این دانشگاه، باتوجه به رشته مدنظر متفاوت است، برای رشته تاریخ طول دوره کارشناسی 4 سال و طول دوره کارشناسی ارشد دو سال است. شهریه تحصیل در این دانشگاه بصورت تمام وقت در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، به طور متوسط 3500دلار در سال می باشد. اجاره خوابگاه نیز چیزی حدود 70_50دلار در ماه می باشد.

 منبع: تحصیل تاریخ در روسیه