تحصیل رشته روانشناسی در روسیه

تحصیل رشته روانشناسی در روسیه چگونه است؟

بسیاری از افراد جهت مهاجرت به روسیه، از طریق اخذ پذیرش رشته روانشناسی در روسیه اقدام می کنند. پس از دریافت اقامت تحصیلی در کارشناسی ارشد روانشناسی و اخذ پذیرش کارشناسی ارشد روانشناسی از دانشگاه های روسیه، نسبت به تابعیت یا شهروندی اقدام می کنند. البته این روش یکی از روش های مهاجرت از طریق کارشناسی ارشد روانشناسی است.

روش های دیگر مانند ویزای کار کارشناسی ارشد روانشناسی و اخذ اقامت سرمایه گذاری با کارشناسی ارشد روانشناسی نیز وجود دارد. در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل و کار رشته روانشناسی می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه حتما این مقاله را مطالعه نمایید.

تحصیل رشته روانشناسی در روسیه

چگونگی دوره ها و شرایط ورود به رشته روانشناسی

روانشناسی با علوم طبیعی و علوم مرتبط با زندگی بشر در ارتباط است. جهت ورود به این رشته افراد باید شناخت نسبی ازعلوم انسانی، جرم شناسی و فلسفه پیدا نمایند. تمامی این موارد نیز بستگی به سوابق
تحصیلی شما در دانشگاه خواهد داشت. زیرا مشاغل مرتبط با گرایش روانشناسی بسیار گسترده و متنوع است.

بسیاری از دوره های در نظر گرفته شده برای تحصیل رشته روانشناسی در روسیه، در ابتدا با معرفی دوره ها و شناخت عناوین مرتبط با روانشناسی شروع می شود. دوره های ابتدایی شامل کشف و شناخت سلامت ذهنی، شناخت رفتارهای دوران کودکی و شناخت علوم بنیادین می شود.

در سال های بعدی تحصیل رشته روانشناسی در روسیه به کسب دانش تخصصی پرداخته می‌شود که شامل: شناخت فرایندها، علوم مرتبط با مغز و اعصاب، روانشناسی گروهی از افراد خاص و مطالعه جرم شناسی افراد قربانی شده، سوء استفاده ها، شناخت آسیب های روحی و روانی و روان شناسی افراد سالمند می باشد.

در سال های آخر تحصیل نیز شما می بایست به مطالعه تحقیقات کلی تر، جمع آوری داده ها از طریق مشاهده و مطالعه علمی عملکرد مغز انسان پرداخته می‌شود.

تحصیل رشته روانشناسی در روسیه

طول دوره روانشناسی

معمولا اخذ مدرک کارشناسی روانشناسی سه تا چهار سال طول می کشد. برای شرکت در دوره های رشته روانشناسی بعضی از دانشگاه ها، تجارب کاری مرتبط با گرایش روانشناسی را از دانشجو طلب می کنند. انتخاب مکان مناسب برای کسب تجارب کاری بسیار متنوع می باشد. مانند کارکردن در بیمارستان ها، زندان ها و مراکز توانبخشی.

به یاد داشته باشید کسب تجارب در این مکان ها جهت اثبات مهارت های ویژه شما و کسب مشاغل مورد نظر در آینده، بسیار حائز اهمیت است.اگر دانشگاه، پیشنهادی در خصوص مکان کسب تجارب کاری به شما ندهد، شما باید خود به گزینش یک مکان مناسب جهت کسب تجارب کاری بپردازید.

کسب تخصص و کسب تجارب کاری گاهی اوقات دشوار به نظر می رسد اما گزینه های انتخابی بسیاری جهت ایفای نقش دلخواه برای شما در نظر گرفته شده است. برای مثال افرادی که قصد تحصیل درگرایش روانشناسی را
دارند توانایی کارکردن با کودکان و بزرگسالان با توجه به دشواری های یادگیری آن ، مربی گری، کارکردن در خانه سالمندان و یا مراقبت از افراد را خواهند داشت.

شرایط تحصیل رشته در مقطع کارشناسی یا لیسانس و همچنین شرایط تحصیل در رشته روانشناسی در مقطع دکترا نیز باید از دانشگاه های مربوطه مورد سوال قرار بگیرد.

امکان تحصیل رشته روانشناسی در دانشگاه های روسیه به سه زبان انگلیسی، فرانسوی و روسی وجود دارد.

تحصیل روانشناسی در روسیه

گرایش های رشته روانشناسی در روسیه

در این قسمت به معرفی شاخه های رشته روانشناسی و بازار کار هر یک از این گرایش ها می پردازیم.

گرایش روانشناسی بالینی:

این شاخه از روانشناسی به مطالعه عملکرد ذهن، افسردگی و تندرستی می پردازد. با مطالعه این شاخه از روانشناسی شما توانایی شناخت چگونگی استفاده از دامنه گسترده ای از نظریه ها، چگونگی شرکت در مصاحبه ها، انجام مشاهدات، چگونگی انجام تست روانشناسی، ارزیابی موقعیت های افسردگی، اضطراب و شناخت مشکلات موجود در برقراری ارتباط را پیدا خواهید نمود.

امکان همکاری روانشناسان بالینی با گروه های سلامت و درمان، مراقبت های اجتماعی و ارائه پیشنهاداتی در خصوص بهبود روش های درمانی، مشاوره و یا دیگر درمان ها وجود خواهد داشت.

گرایش روانشناسی مغز و اعصاب:

این گرایش به عملکرد مغز و ارتباط آن با فرایند های روانشناسی و رفتار می پردازد. برای کسب تخصص در این گرایش دانشجویان به شناخت انواع مسائل و مشکلات مرتبط با مغز و اعصاب مانند : بیماری های مرتبط با رشته های مغزی، آسیب و صدمات مغز، سکته مغزی، تومور و بیماری های ذهنی که در اثر مصرف داروهای سمی یا مشکلات مربوط به سوخت و ساز بدن ایجاد می شود می پردازند.

همچنین روانشناسان مغز و اعصاب توانایی همکاری با گروه های پزشکی و ارائه پیشنهاداتی در خصوص درمان و معالجه برای بیماران و خانواده آنان را خواهند داشت.

گرایش روانشناسی آموزشی:

این شاخه از روانشناسی شامل عناوینی همچون: ارزیابی دشواری های یادگیری، شناخت اضطراب ها و استرس های اجتماعی و احساسی، شناخت استراتژی های روانشناسی و ارائه راه حل هایی جهت کمک به فرایند های یادگیری آسان، است.

فارغ التحصیلان گرایش روانشناسی آموزشی توانایی انجام مشاغل مربوط به روانشناسی، شرکت در فعالیت هایی که با تحقیق و مشاوره در ارتباط است و برقراری ارتباط مستقیم با کودکان، والدین و دبیران را پیدا خواهند نمود.

گرایش روانشناسی جرم شناسی:

مرتبط با قانون این شاخه از روانشناسی به چگونگی روانشناسی، شناخت جرم و رفتار مجرمان می پردازد. با کسب تخصص در این شاخه از روانشناسی دانشجویان توانایی تمرکز بر فعالیت هایی مانند :
چگونگی ارزیابی ریسک ها، شناخت رفتار وخصوصیات زندانیان، شناخت برنامه هایی در جهت درمان و بهبود، تجزیه و تحلیل جرم و ارزیابی میزان سلامت ذهنی خواهند داشت.

فارغ التحصیلان این شاخه از روانشناسی می توانند به همکاری با اداره ی پلیس، زندان ها، خدمات اجتماعی، بخش های مرتبط با سلامت و درمان و حضور در دادگاه به عنوان یک شاهد بپردازند. همچنین آنان قادر به شرکت در دعاوی مدنی مانند : گرفتن حضانت از فرزندان خواهند بود.

تحصیل رشته روانشناسی در روسیه

بازار کار رشته روانشناسی

مشاغل بسیاری برای فارغ التحصیلان گرایش روانشناسی در نظر گرفته شده است. افراد قادر به همکاری با بخش های مرتبط با روانشناسی نظیر : بخش های سلامت و درمان، بخش های مرتبط با سلامت ذهنی و همکاری با دیگر سازمان ها به منظور ایفای نقش خود خواهند بود.

از نمونه های این امر هنر و موسیقی درمانی، کار اجتماعی، زبان و گفتار درمانی، شغل درمانی و مشاوره دادن می باشد.

مشاغل روانشناسی تنها محدود به کارکردن در مراکز سلامت و درمان نیست. زیرا فارغ التحصیلان گرایش روانشناسی قادر به کارکردن در بخش های تحقیقاتی، نظارت بر بخش های اجتماعی و ارائه پیشنهاداتی در خصوص آموزش، روابط، جرایم و تنبیه، تبلیغات، مدیریت، فعالیت در محیط های کاری و آموزش مهارت های ورزشی به آنان خواهند بود.

مشاغل روانشناسی در مراکز سلامت و درمان بسیاری از مشاغل مرتبط با گرایش روانشناسی چه دولتی چه خصوصی با مراکز سلامت و درمان در ارتباط است. فارغ التحصیلان با تحصیل رشته روانشناسی در روسیه ، قادر به ایفای نقش های نظارتی، نقش های تحقیقی، نقش های درمانی و یا نقش های معالجه ای خواهند بود.

برای اینکه بتوانید به یک روانشناس خبره تبدیل شوید، باید مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی و یا تخصص در یک گرایش خاص را داشته باشید. به طور کلی روانشناسان افرادی هستند که با طیف گسترده ای از مردم در ارتباط اند و با هدف شناخت رفتار، افکار، احساس، انگیزه و اعمال آنان وارد عرصه کار می شوند.

روانشناسان قادر به کسب تخصص در عناوین منحصر به فردی مانند سلامت ذهن، مشاوره شغلی و مشاوره تحصیلی هستند.

به فردی که با اشخاص، گروه ها، زن و شوهران و خانواده ها سر و کار دارد روان درمانگر می گویند. هدف اصلی روان درمانگر، کمک به افراد برای غلبه بر مشکلات احساسی و عناوین مربوط به آن و شناخت علایق و توانایی های آنان است.

روان درمانگر قادر به استفاده از تمامی گونه های رفتاری مانند : روش های شناخت و تشخیص رفتارها، روش های رفتار درمانی، روانشناسی پویا، روانشناسی خانواده ها به صورت قانونمند، روش های روانشناسی ترکیبی، روانشناسی های چند منظوره و کسب تجربه در خصوص درمان های ساختاری و موثر خواهد بود.

فارغ التحصیلان روانشناسی که به اخذ مشاغل آموزشی علاقه مند هستند، گزینه های انتخابی بسیاری برای آنان وجود دارد. مثلا به عنوان یک دبیر کاردان قادر به آموزش در سطح متوسطه و یا همکاری با بخش های مربوط به خدمات اجتماعی مثلا در زندان ها برای آموزش به زندانیان و یا ارائه پیشنهاد برای کمک به نوجوانان جهت کسب تجارب کاری خواهند بود.

آموزش کودکان و افراد جوان در جهت پیشرفت در سطح تحصیل آنان شغل دیگر روانشناسان می باشد. هدف اصلی این گرایش، افزایش میزان یادگیری و حل مسائل و مشکلات مرتبط با دشواری های یادگیری دانش آموزان می باشد. فارغ التحصیلان این گرایش قادر به تشویق افراد در جهت تغذیه سالم و انجام تحقیقات شرکت ها در جهت افزایش شادی افراد در محل کار هستند.

به طور کل امکان تسلط بر دشواری های گفتاری، شناخت چگونگی رنج بیماران به علت آسیب های مغزی و یا کشف فشارهای موجود بر کودکان برای آنها وجود خواهد داشت.

روانشناسی خلاق:

صنعت روانشناسی خلاق بسیار گسترده است. و حیطه ایست که با تمامی جوانب علم هنر و علوم انسانی در
ارتباط است و شامل مواردی مانند : رسانه ها، تبلیغات و هنرهای بصری در جهان می‌شود .

فارغ التحصیلان گرایش روانشناسی در این صنعت از ارزش بسیار زیادی برخوردارند، چرا که آنان قادرند از چگونگی رفتار انسان، میزان انگیزه افراد، چگونگی تجزیه و تحلیل، حل مشکلات، توسعه ایده ها و چگونگی ارائه پیشنهادات مطلع گردند.

همچنین با تحصیل رشته روانشناسی در روسیه قادر به کار در صنعت مانند : کار در بخش IT، امور مالی، بخش های حقوقی، بخش های مدیریتی، کار در بازار جهانی و به عهده گرفتن مسئولیت مدیریت کارآمدی کارمندان را خواهید داشت.

همکاران ما در گروه روس مدیکال پاسخگو و راهنمای شما دوست و هموطن عزیز متقاضی تحصیل کارشناسی ارشد روانشناسی و کلیه امور مربوط بهپذیرش و اخذ ویزا و تحصیل رشته روانشناسی در روسیه می باشند.