کانال تلگرام روس مدیکال

وب سایت اخذ پذیرش مستقیم از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در کشور روسیه

۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

جایگاه ورزش و تربیت بدنی در روسیه چگونه است؟


ورزش در روسیه

جایگاه ورزش در روسیه چگونه است؟

امروزه اکثر جوانان علاقمند به ورزش هستند و ورزش تنها به ورزشکاران اختصاص ندارد. برای اغلب دانشجویان و افرادی که به روسیه سفر می کنند، آگاهی از امکانات ورزشی و جایگاه ورزش در روسیهبسیار حائز اهمیت است.

دانشجویان شاغل به تحصیل در رشته های مختلف، اعم از رشته پزشکی تا رشته تاریخ و … علاقمند به ورزش هستند. امروزه اهمیت ورزش بر کسی پوشیده نیست و ورزش در سلامت افراد و جامعه نقش مهم و اساسی ایفا می کند.

در نتیجه بسیاری از کشورها به رشد و پیشرفت ورزش در کشورشان بسیار اهمیت می‌دهند. کشور روسیه نیز که جزو پیشرفته ترین کشورهای دنیا به حساب می‌رود از این قاعده مستثنی نیست.

تحصیل ورزش در روسیه

پیشرفت ورزش در روسیه

طبق آمار و گزارشات در کشور روسیه به ورزش اهمیت ویژه ای داده می شود و پیشرفت های بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

برای مثال دولت روسیه برای حمایت از ورزشکاران خود از بخش های خصوصی و شرکت های بزرگ تجاری و اقتصادی دنیا کمک گرفته است. قهرمانی در جام ملت های اروپا در رشته بسکتبال یکی از موفقیت های کشور روسیه در زمینه ورزش به حساب می آید.

همچنین درمسابقات جام جهانی فرانسه تیم هندبال زنان روسیه به قهرمانی جهان دست یافت. تیم تنیس زنان روسیه نیز در جام جهانی فدراسیون روسیه به قهرمانی رسید. در سال 2007 خانم ماریا شاراپوا روسی در زمینه ورزش تنیس، عنوان تنیس باز برتر جهان را به خود اختصاص داد.

غیر از این در مسابقات جام جهانی هاکی روی یخ که در مسکو برگزار شد، تیم هاکی روی یخ روسیه، رتبه سوم در جهان را کسب نمود. و شهر مسکو در سال 2010 بعنوان یکی از نامزد های میزبانی نخستین دوره المپیک نوجوانان جهان شناخته شد.

ورزش در روسیه

رضایت مندی مردم روسیه از پیشرفت های ورزشی

مرکز مطالعات افکار سنجی در روسیه در ماه ستامپر سال جاری یک نظر سنجی عمومی از مردم در زمینه پیشرفت و رضایت مندی از ورزش در روسیه گرفت که نتیجه آن به شرح ذیل اعلام شد:
طی 5 سال گذشته در زمینه تربیت بدنی و توسعه ورزش در روسیه پیشرفت چشمگیری در این کشور مشاهده شده است. و درصد مردمی که وضعیت امکانات تربیت بدنی و ورزشی روسیه را رو به بهبود می دانند از 59 درصد در سال‌های گذشته به 78 درصد افزایش یافته است.

طبق نظر سنجی که از ساکنین روستاها و مناطق اطراف شهر نیز گرفته شده است، بیش از 82 درصد مردم معتقدند که زیر ساخت های ورزش همگانی در روسیه پیشرفت بسیاری پیدا نموده است و آمار افرادی که شرایط را نامطلوب دانسته اند نیز از 30 درصد به 15 درصد کاهش یافته است.

مردم روسیه اکثریت قریب به اتفاق، معتقدند که تعداد سالن های ورزشی در نزدیکی محل زندگی آنان طی 5 سال گذشته افزایش پیدا کرده است. حدود 47 درصد مردم روسیه طبق نظر سنجی به عمل آمده، اظهار نموده اند که در فاصله 10 تا 15 دقیقه ای تا محل سکونتشان، استادیوم های ورزشی احداث و راه اندازی شده است. این درحالی است که در سال 2013 این آمار حدود 34 درصد بوده است.

همچنین 47 درصد مردم روسیه به وجود باشگاه های ورزشی درنزدیکی محل زندگی شان اشاره نموده اند. همین آمار در سال 2013 شامل 27 درصد بوده است. طبق آمار نظر سنجی، در خصوص احداث فضای ورزشی در مجتمع های مسکونی در روسیه نیز، 43 درصد مردم رای مثبت داده اند و حدود 33 درصد عنوان نموده اند که در نزدیکی محل سکونتشان استخر ایجاد شده است.

32 درصد مردم نیز از احداث زمین هاکی در نزدیکی محل سکونتشان خبر داده اند. اما قابل توجه است، با وجود اینکه فضاهای ورزشی و تجهیزات ورزش های عمومی در روسیه به سرعت افزایش یافته است، حدود نیمی از مردم روسیه ترجیح می دهند ورزش را در خانه های خود و بصورت کاملا مستقل انجام دهند که این میزان از 50 درصد به 66 درصد افزایش یافته است.

این درحالی است که حدود 46 درصد از افرادی که در نظر سنجی شرکت نموده اند، در ورزشگاه ها و باشگاه ها ورزش می کنند. اما این گروه نیز ترجیح داده اند که در منزل و تنها ورزش کنند.

طبق آخرین گزارشات این نظر سنجی حدود 22 درصد افرادی که مورد سوال قرار گرفته گرفته اند ، تحت نظر مربی متخصص ورزش می کنند.

حدود 10 درصد در ورزش های تخصصی و استخر و 12 درصد نیز در باشگاه های تناسب اندام شرکت می نمایند. بر همین اساس، تقریبا یک چهارم پرسش شوندگان (%22) زیر نظر مربی و متخصصین ورزشی، ورزش می کنند: از جمله، %12 در باشگاه های تناسب اندام، و %10 در بخش های ورزشی تخصصی و استخر.

ورزش در روسیه

هزینه های ورزش در روسیه

در مناطق مختلف روسیه هزینه باشگاه هی ورزشی متفاوت است. برای باشگاه های تناسب اندام در شهر مسکو از 1600 تا 4500 روبل (حدود 25تا57 دلار) در ماه بسته به باشگاه و ورزش مورد نظر متفاوت است.در دیگر مناطق و شهر های روسیه این هزینه از 1500 تا 3500 روبل( حدود13 تا55 دلار) است. البته اگر دوره سالانه را تهیه و خریداری کنید هزینه ها پایین تر از این نیز خواهد شد.
در مسکو هزینه استخر ماهیانه حدود 300 تا 500 روبل (حدود 5 تا8 دلار) است. که هزینه آن در شهر های دیگر روسیه به نوبه خود پایین تر نیز می شود.

البته اگر برای تحصیل به روسیه سفر می کنید، در هر رشته ای که باشید، تقریبا اکثر دانشگاه های روسیه مجهز به امکانات ورزشی (شامل سالن های ورزشی، استخر های شنا و مراکز ورزشی) هستند. که دریافت این خدمات بسیار ارزانتر از سالن های شهری است. و حتی بسیاری از آنها برای دانشجویان رایگان می باشد.

فهرست دانشگاه‌های تربیت بدنی و علوم ورزشی روسیه

  • دانشگاه ملی علوم ورزشی اورآل
  • آکادمی ملی و تربیت بدنی و علوم ورزشی ولگوگراد
  • انستیتوی ملی علوم ورزشی ورونژ
  • آکادمی ملی علوم ورزشی و گردشگری ولگا
  • انستیتوی ملی علوم ورزشی چایکف
  • آکادمی ملی علوم ورزشی خاور دور
  • انستیتوی ملی علوم ورزشی کاما
  • دانشگاه ملی علوم ورزشی و گردشگری کوبان
  • آکادمی ملی علوم ورزشی مسکو
  • دانشگاه ملی تحقیقاتی علوم ورزشی و بهداری
  • دانشگاه ملی علوم ورزشی، جوانان و گردشگری
  • دانشگاه ملی علوم ورزشی سیبری
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پذیرش مستقیم دانشگاه های روسیه

تحصیل تاریخ در روسیه چگونه است؟


تحصیل رشته تاریخ در روسیه

تحصیل رشته تاریخ در روسیه چگونه است؟

یکی از رشته های جذاب گروه علوم انسانی در بین جوانان رشته تاریخ است. کسانی که قصد تحصیل رشته تاریخ در روسیه را دارند، این یک فرصت عالی به حساب میرود، زیرا کشور روسیه به این رشته اهمیت بسیاری می دهد و حتی دانشگاه هایی را برای تحصیل در این رشته شیرین و جذاب تاسیس نموده است . اگر دوست دارید با رشته تاریخ، بازار کار رشته تاریخ و فواید تحصیل رشته تاریخ در روسیهآشنا شوید، توصیه می کنم حتما این مقاله را بخوانید.

معرفی رشته تاریخ

یکی از زیر شاخه های گروه علوم انسانی، رشته تاریخ است. این رشته به مطالعه چیستی و چگونگی حوادث، و دلیل وقوع آنها می پردازد. یک تاریخ دان و مورخ پس از مطالعه در زمینه تاریخ، می تواند به ارائه راهکارهای مناسب برای عدم تکرار حوادث ناگوار تاریخی، و بهبود وضع اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه بپردازد.

تحصیل رشته تحصیل در روسیه

بازار کار رشته تاریخ

فارغ التحصیلان این رشته را مورخ می نامند. بسیاری از فارغ التحصیلان رشته تاریخ جهت تدریس جذب دانشگاه ها، مدارس دولتی و موسسات آموزشی می شوند. همچنین در موسسات خصوصی نیز بعنوان مدرس می‌توانند شروع به کار کنند. علاوه بر این در بسیاری از مراکز خصوصی، اعم از روزنامه نگاری ها و … بعنوان نویسنده می توانند مشغول به فعالیت شوند.

غیر از این موارد می توانند در تورهای گردشگری و فرهنگی بعنوان راوی و نویسنده فعالیت نمایند. همچنین می توانند عضوی مؤثر برای سازمان میراث فرهنگی باشند.همکاری در کتابخانه ها، تالیف کتاب های تاریخی و تهیه و تولید انیمیشن های تاریخی نیز بخشی از فعالیت های فارغ التحصیلان این رشته به حساب می آید.

اما بطور کل جوانانی که در این رشته قدم می گذارند، علاوه بر علاقه، باید سطح علمی خود را بالا ببرند. داشتن مطالعات وسیع و کسب مدارج بالاتر در رشته تاریخ، آینده شغلی این رشته را تضمین می نماید.

درآمد رشته تاریخ

طبق گزارشات، رشته تاریخ جزء ده رشته با درآمد بالاست. بنابراین با توجه به بازار کار رشته تاریخ، می توان اذعان نمود، فارغ التحصیلان این رشته، با اندکی تلاش و پشتکار، قطعا بیکار نخواهند ماند. البته با تحصیل رشته تاریخ در روسیه ، تضمین آینده شغلی رشته تاریخ قطعی خواهد بود. بنابراین جای هیچگونه نگرانی برای فارغ التحصیلان این رشته جذاب وجود ندارد.

تحصیل رشته تحصیل در کشور روسیه

گرایش های رشته تاریخ

دانشجویان رشته تاریخ در دوره کارشناسی تمام دروس تاریخ را به عنوان واحدهای درسی می گذرانند. در دوره کارشناسی ارشد می توانند گرایش های این رشته را انتخاب نمایند زیرا در دوره کارشناسی، این رشته گرایشی ندارد. در دوره کارشناسی ارشد گرایش های رشته تاریخ شامل:
تاریخ ایران اسلامی، تاریخ قبل از اسلام، تاریخ اسناد، تاریخ تشیع، تاریخ خلیج، تاریخ اسلام و تاریخ جهان می باشد. در مقطع دکتری نیز تاریخ انقلاب اسلامی به این گرایش ها اضافه می شود. مسلما در روسیه علاوه بر این گرایش ها گرایش های تاریخ جهانی روسیه و دیگر کشورها نیز به آن افزوده می شود.

تحصیل رشته تحصیل در روسیه

نحوه تحصیل رشته تاریخ در روسیه

برای علاقمندان به تحصیل در رشته تاریخ در روسیه فرصت های بالاتر و بهتری وجود دارد زیرا در روسیه رشته تاریخ بصورت کاربردی تر و تخصصی تر تدریس می شود. با توجه به اینکه دانشجویان این رشته جذاب به منابع بیشتر و ارزنده تری دست می یابند، فارغ التحصیلان رشته تاریخ در روسیه به مورخان موفق جهانی تبدیل می شوند.

آنها نه تنها تاریخ اسلام بلکه تاریخ جهان را فرا می گیرند، با مذاهب گوناگون و چرایی آنها آشنا می شوند و تاریخ تمامی کشورهای توسعه یافته را از بر می شوند. در نتیجه این مورخان می توانند نویسندگانی با تجربه شوند. همچنین در زمینه تحقیقاتی می توانند بهترین راهکارها را برای پیشرفت کشور خود ارائه دهند و در توسعه همه جانبه کشور مفید و مؤثر واقع شوند.

مورخان همچنین می توانند در بسیاری از کتابخانه های روسیه فعالیت نمایند. علاوه بر این در آمریکا نیز سالانه بسیاری از کارکنان کتابخانه بزرگ این کشور را فارغ التحصیلان رشته تاریخ تشکیل می دهند. برای درک بهتر فواید تحصیل در روسیه به مباحث ما در زمینه آینده شغلی رشته پزشکی مراجعه نمایید.

تحصیل رشته تحصیل در روسیه

دانشگاه های مورد تایید جهت تحصیل در رشته تاریخ

به علت اینکه رشته تاریخ شاخه ای از رشته علوم انسانی است، در بحث تحصیل رشته علوم انسانی در روسیه، لیست دانشگاه های علوم انسانی را برشمردیم، پیشنهاد می کنیم به مبحث یاد شده مراجعه نمایید. در زیر نام یکی از دانشگاه های معروف برای تحصیل رشته تاریخ در روسیه را برای شما عزیزان عنوان می کنیم:

دانشگاه دولتی لومونسف مسکو

طول دوره ها در این دانشگاه، باتوجه به رشته مدنظر متفاوت است، برای رشته تاریخ طول دوره کارشناسی 4 سال و طول دوره کارشناسی ارشد دو سال است. شهریه تحصیل در این دانشگاه بصورت تمام وقت در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، به طور متوسط 3500دلار در سال می باشد. اجاره خوابگاه نیز چیزی حدود 70_50دلار در ماه می باشد.

 منبع: تحصیل تاریخ در روسیه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پذیرش مستقیم دانشگاه های روسیه

تحصیل رشته اقتصاد در روسیه

تحصیل رشته اقتصاد در روسیه

تحصیل رشته اقتصاد در روسیه

یکی از پرطرفدار ترین رشته های علوم انسانی رشته اقتصاد است. با توجه به اینکه کشور روسیه دارای دانشگاه های پیشرفته زیادی در این زمینه است، در نهایت تحصیل رشته اقتصاد در روسیه یکی از اولویت های علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور می باشد.

در این مقاله قصد داریم به تفصیل به معرفی رشته اقتصاد، بازار کار این رشته مزایای تحصیل رشته اقتصاد در روسیه و معرفی دانشگاه های اقتصاد در روسیه بپردازیم.

تحصیل در رشته اقتصاد

معرفی رشته اقتصاد در روسیه

اقتصاد یکی از زیرشاخه های رشته علوم انسانی است. این رشته به پرورش اقتصاد دانان خبره جهت زمینه سازی برای رشد اقتصادی کشور می پردازد. برای ورود به این رشته هم باید حافظه قوی برای حفظ داشته باشید، و هم حافظه حل و فصل ریاضی، زیرا بسیاری از مباحث این رشته به کمیت و کیفیت و نمودار رشد اقتصاد و عرضه و تقاضا می پردازد.

رشته اقتصاد برای علاقمندان این رشته، جذاب و شیرین است ، و با رشته هایی همچون روانشناسی، جامعه شناسی و علوم سیاسی در ارتباط است. و بطور ساده تر بسیاری از دروس این رشته ها با هم یکسان است. ولی بطور کل رشته اقتصاد زنجیره ای ازشاخه علوم اجتماعی است.

دانشگاه های اقتصاد روسیه

بازار کار رشته اقتصاد

دانشجویان رشته اقتصاد در ابتدا مطالعاتی بصورت پایه ای انجام می دهند و رفته رفته مطالعاتی بصورت تخصصی و کاربردی در زمینه اقتصاد کشور انجام می دهند. فارغ التحصیلان رشته اقتصاد با مهارت هایی که در زمینه رشد اقتصاد و جلوگیری از رکود اقتصادی کسب می نمایند، می توانند تحقیق و پژوهش های گسترده ای در جهت رشد و پیشرفت کشور انجام دهند.

همچنین این دانشجویان با تجزیه تحلیل مفاهیم اقتصادی، می توانند نظرها و پیشنهادهای جدیدی را جهت پیشرفت موسسات اقتصادی و سازمان های مختلف کشوری ارائه نمایند.

فارغ التحصیلان این رشته کاربردی می توانند ، در بخش های مختلف در وزارت اقتصاد، مانند بخش های مالیات بر دارایی ، سازمان برنامه و بودجه ، بانک ملی و وزارت صنایع،  وارد بازار کار شوند.

همچنین جوانانی که وقت خود را در رشته اقتصاد نهاده اند،با تخصصی که در زمینه اقتصاد کسب نموده اند می توانند در مشاغل آزاد نیز بعنوان تحلیلگر اقتصادی کاملا کارآمد باشند و حقوق بالایی را دریافت نمایند.

بسیاری از فارغ التحصیلان این رشته در شرکت های مختلف بعنوان حسابدار نیز فعالیت می کنند. و با نگاه ریزبینانه ای که دارند بعنوان مشاور در رشد اقتصادی شرکت ها و موسسات نقشی اساسی ایفا می کنند. برای همین بسیاری از مدیران شرکت ها از فارغ التحصیلان رشته اقتصاد در شرکت خود استفاده می کنند.

تحصیل رشته اقتصاد در روسیه

شاخه های رشته اقتصاد

اقتصاد علم تخصیص بهینه منابع می باشد.شاخه های این رشته در دوره کارشناسی شامل:

بازرگانی ،حمل و نقل پول، کشاورزی، صنعتی و بانک داری است.

داوطلبان گروه های مختلف (علوم ریاضی و فنی ، علوم تجربی و علوم انسانی) میتوانند این رشته را انتخاب کنند. ولی برای علوم انسانی شاخه نظری ارائه نشده است. به گفته استادانی که در این رشته تبحرکافی دارند میتوان گفت که تفاوت شاخه های مختلف اقتصاد در دوره کارشناسی کمتر از سی واحد درسی میباشد .

در نتیجه کلیه دانشجویانی که دوران تحصیلی خود را با مطالعات عمیق طی می کنند، و دررشته اقتصاد فارغ التحصیل میشوند، می توانند در بسیاری از بنگاه های تولیدی و تجاری و خدماتی  فعالیت کنند. همچنین  در صورت اخذ مدارج بالاترنیز میتوانند در  موسساتی همچون وزات اقتصاد و دارایی مشغول بکار شوند.

تحصیل رشته اقتصاد

مزایای تحصیل رشته اقتصاد در روسیه

  • نزدیکی و همجواری کشور روسیه با ایران
  • دوستی و روابط بسیار نزدیک روسیه و ایران
  • امکان تحصیل در بزرگترین و پیشرفته ترین کشور دنیا
  • امکان تحصیل به سه زبان روسی و انگلیسی و فرانسوی
  • کسب مدارک بین المللی اقتصاد
  • بازار کار جهانی با تحصیل در رشته اقتصاد در روسیه
  • هزینه تحصیل بسیار پایینتر نسبت به سایر کشورها
  • تحصیل بدون کنکور و رشته انتخابی دلخواه در روسیه
  • پذیرش سهل و آسان بدون شرط سنی و مدرک در روسیه
  • افتخار تحصیل در کنار برجسته ترین استادان جهان در روسیه
  • افتخار تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان در روسیه

 

دانشگاه های اقتصاد

فهرست دانشگاه های رشته اقتصاد در روسیه

  • دانشگاه ملی فن آوری نوین و مدیریت کسب و کار روسیه
  • دانشگاه ملی گردشگری و خدمات روسیه
  • دانشگاه ملی علوم اقتصادی و تجاری روسیه
  • دانشگاه روسی علوم  تعاون
  • دانشگاه ملی علوم اقتصادی سن پترزبورگ
  • دانشگاه ملی علوم اقتصاد و مدیریت مالی سن پترزبورگ
  • دانشگاه ملی علوم اقتصادی و تجارت سن پترزبورگ
  • دانشگاه ملی علوم اقتصادی سامارا
  • دانشگاه ملی علوم اقتصادی و اجتماعی ساراتف
  • اینستیتوت مطالعات وروابط بین الملل منطقه‌ای
  • دانشگاه ملی علوم اقتصادی مسکو
  • دانشگاه ملی علوم انسانی مسکو
  • دانشگاه ملی مدیریت مسکو
  • آکادمی ملی علوم اقتصادی و خدمات اوفا
  • دانشگاه مدیریت اقتصاد تیسبی
  • دانشگاه ملی علوم اقتصادی اورال
  • آکادمی ملی علوم اقتصادی و خدمات ‌وستک
  • دانشگاه ملی خدمات ولگا
  • آکادمی بازاریابی فن آوری اطلاعات روسیه
  • آکادمی علوم اقتصاد و حقوق آلتایی
  • انستیتو علوم حقوق و اقتصادی آلتایی
  • آکادمی مدیریت مالی ، فناوری مسکو
  • اکادمی مدیریت مالی تحت نظارت رئیس جمهور فدراسیون روسیه
  • اینستیتوتعلوم مدیریت، اقتصادی و حقوق قازان
  • اینستیتوت ملی مدیریت مالی وعلوم اقتصادی قازان
  • آکادمی ملی مدیریت مالی وعلوم اقتصادی خاباروفسک
  • اینستیتوت ملی علوم اقتصادی و تجارت کراسنویارسک
  • اینستیتوت بین المللی بازرگانی و مدیریت کوبان
  • دانشگاه ملی اقتصاد ، آمار و انفورماتیک مسکو
  • دانشگاه ملی صنعتی و مدیریت مالی مسکو سینرگیا
  • دانشگاه ملی علوم اقتصادی اقیانوس آرام
  • دانشگاه ملی علوم اقتصادی رستوف
  • آکادمی امور گردشگری روسیه
  • دانشگاه ملی علوم اقتصادی پلحانف روسیه
  • آکادمی بین المللی گردشگری روسیه
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پذیرش مستقیم دانشگاه های روسیه

همه جیز در مورد خدمات درمانی و درمان در روسیه

درمان در روسیه

همه جیز درباره خدمات درمانی و درمان در روسیه 

قطعا برای دانشجویانی که قصد تحصیل در روسیه را دارند، دانستن مطالبی در مورد خدمات درمان در روسیه، امری ضروری به نظر می رسد. در این مقاله به معرفی شماره های ضروری و اورژانسی، داروخانه ها وخدمات درمان در روسیه می پردازیم.

تماس با آمبولانس در روسیه

اگر در هر ساعت از شبانه روز در روسیه احتیاج به تماس با آمبولانس داشتید، می توانید از تمامی خطوط  همراه خود با شماره 103 و از شماره های ثابت با شماره 112 یا 03 با آمبولانس تماس گرفته و مطمئن باشید در اسرع وقت در خدمت به شما حاضر خواهند بود.

اگر تلفن شما مسدود باشد یا خط همراهتان از دسترس هم خارج شده باشد، نگران نباشید زیرا در هر صورتی شماره های ضروری روسیه، قابل دسترسی است و با موبایل بدون آنتن نیز، می توان با اورژانس تماس گرفت.

آمبولانس های خصوصی

در روسیه نیز اورژانس ها و آمبولانس های خصوصی برای خدمت رسانی به شهروندان و مسافران وجود دارند.  هزینه این خدمات خصوصی به نوبه خود بالاست و اگر قبل از آن با بیمه خود هماهنگ نکنید، هزینه آن را باید شخصا پرداخت کنید.

نحوه پیدا نمودن داروخانه در روسیه

علامت دروخانه های روسیه به صورت یک صلیب یا بعلاوه سبز رنگ است که کنار درب ورودی داروخانه نصب می کنند. در کنار آن نیز نام داروخانه به انگلیسی یا روسی نوشته شده است.

ساعات کار داروخانه ها نیز متقاوت است. اما عموما از ساعت 8 صبح الی 10 شب باز می باشند.

داروخانه های شبانه روزی روسیه

برای خدمات درمانی ضروری این داروخانه ها در ساعات مختلف روزیا شب، آماره خدمات رسانی به تمامی شهروندان می باشند. بر روی درب این داروخانه ها نوشته شده 24 ساعته ، آدرس این داروخانه ها بر روی درب داروخانه های عادی نوشته شده است و با پرس وجو و حتی سرچ در اینترنت براحتی می توانید آنهارا پیدا کنید.

شماره های ضروری در روسیه

شماره های ضروری روسیه

 

تفاوت خدمات اورژانسی با خدمات آمبولانسی

تلفن خدمات اورژانسی و آمبولانسی همیشه در دسترس همگان قرار دارد. اما این دو یک تفاوت عمده دارند. در خدمات اورژانسی فرد مصدوم باید به آنجا مراجعه نموده و تحت درمان قرار گیرد. درحالی که در خدمات آمبولانسی، پزشک به محلی که فرد مصدوم قرار دارد مراجعه نموده و او را تحت درمان قرار می دهد. خدمات آمبولانس بیشتر در تصادفات و آتش سوزی ها یا در شرایطی که حابجا نمودن شخص مصدوم باعث صدمه به وی می شود، مورد استفاده قرار می گیرد.

 

ضرورت تماس با بیمه در صورت حادثه

اگر برای خدمات درمان در روسیه یا ایران هستید، حتما به خاطر داشته باشید که در هنگام بروز حادثه و تماس با اورژانس دولتی ، برای خود یا اطرافیان، با شرکت بیمه گذار خود تماس بگیرید که بیمارستان ها یا مراکز تحت پوشش خود را به شما معرفی نماید. در غیر این صورت هزینه درمان به عهده فرد مصدوم یا خانواده وی است.

انسولین در روسیه (درمان دیابت در روسیه)

بیمارانی که مبتلا به بیماری دیابت هستند و به دنبال خدمات درمانی در روسیه می باشند، باید بدانند که انسولین در همه داروخانه های روسیه فروخته نمی شود و از قبل آدرس این داروخانه ها را پیدا کنند. همجنین دوز انسولین در هر کشور با کشور دیگر متفاوت است. غلظت انسولین متفاوت است، بطوری که 40 واحد 80 واحد 100 یا 500 واحد انسولین را می توان در یک میلی لیتر جای داد.

فروش داروهای بدون نسخه در روسیه

در کشور روسیه بر عکس خیلی از کشورها می توانید داروهای ضد التهاب و البته غیر استروئیدی را بدون نسخه تهیه کنید. همچنین داروها برا افرادی که از فشار خون رنج می برند نیز بدون نسخه می توانند مبادرت به خرید دارو نمایند. البته داروهایی که برای کنترل و درمان بیماری مانندسرماخوردگی می باشند نیز بدون نسخه قابل فروش می باشند.

 

درمان در روسیه

بردن دارو به روسیه

افرادی که قصد سفر به این کشور را دارند و به علت یک بیماری مجبور به همراه داشتن دارو با خود هستند، نگران نباشند زیرا هیچ گونه موانعی در این مورد وجود ندارد. البته به غیر از داروهایی که شامل مواد مخدر یا روانگردان باشند. در موارد خاص نیز فقط با دستور پزشک روسیه می توانند این داروها را به همراه داشته باشند.

در هنگام ترک روسیه نیز هیچگونه ممنوعیتی در به همراه داشتن داروها غیر از مواد مخدر و روانگردان نخواهید داشت.

خدمات درمانی رایگان در روسیه برای مادران باردار

خدمات درمان در روسیه هم به  صورت دولتی و هم به صورت خصوصی به عموم ارائه می شود. در این خصوص زنان باردار از اول بارداری تا زایمان و بعد از آن نیز از خدمات رایگانی که دولت روسیه تعیین نموده است، برخوردار می شوند.

طبق قوانین این کشور زنان از ابتدای بارداری می توانند شیر و مواد لبنی را با همراه داشتن دفترچه بارداری، بصورت رایگان از فروشگاه ها دریافت  نمایند.

مادران باردار می توانند برای زایمان به بیمارستان های دولتی مراجعه نموده و بصورت رایگان زایمان کنند. همچنین در صورت سزارین نیز مبلغی را پرداخت می کنند که آن نیز شامل بیمه می شود. بعد از وضع حمل نیز مادران از سه روز تا یک هفته می توانند به صورت رایگان در بیمارستان تحت درمان قرار بگیرند.

جالب است بدانید حتی پس از به دنیا آمدن کودک، از طرف دولت روسیه کمک هزینه ای بصورت  ماهانه به مادرنوزاد پرداخت می شود. این کمک هزینه برای تهیه پوشاک و خوراک کودک کفایت می کند. همچنین برای نوزاد تا سه سالگی هزینه شیرخشک، بیسکویت، غذای نوزاد و آب میوه بصورت رایگان با مارک معتبر آگوشا در اختیار کودک قرار می گیرد.

امکانات برای نوزادان در روسیه

همچنین در هنگام تولد تا دو سالگی پرستارانی ماهانه به منازل کودکان رفته و قد و وزن و سلامتی او را کنترل می کنند و تمامی ویتامین های مورد نیاز کودک نیز بدون پرداخت هزینه تا سه سالگی از طرف دولت به او داده خواهد شد.

علاوه بر این دولت روسیه به منظور تشویق مادران و برای افزایش زاد و ولد در این کشور به خانواده هایی که کودک سوم خود را به دنیا می آورند 700 متر زمین رایگان هدیه می دهد. قانون دولت روسیه حتی برای زنان تابعی که با یک فرد روسی ازدواج می کنند شامل خدمات دولتی نیز می شود.

این تنها ویژه مادران و کودکان بود حمایت دولت روسیه قشرهای مختلف این کشور را نیز در بر میگیرد که از بحث خارج است. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات عمومی شما عزیزان را در زمینه خدمات درمانی در روسیه تا حدودی افزایش داده باشیم موفق و موید باشید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پذیرش مستقیم دانشگاه های روسیه

هر آنچه که در مورد کتابخانه های روسیه باید بدانید

کتابخانه های روسیه

تاریخچه کتابخانه های روسیه

اولین کتابخانه در روسیه ، در سال 1037میلادی درکلیسای جامع صوفیه ایجاد شد. این مجموعه از کامل ترین کتابخانه های روسیه بود، که شامل تمامی آثار مکتوب و اسناد دولتی کشور روسیه بود.
باستان شناسان نیزبر روی لایه های نازک پوست درخت آثار مکتوب گوناگونی به دست آورده اند، که نشان می دهد در زمان های بسیار دور نیز در این کشور کتاب نویسی رونق داشته است.
کتابخانه های مذهبی در روسیه، در قرن های 11 و 12 ایجاد شدند. که اکثر این کتابخانه ها وابسته به صومعه ها و کلیساها بودند. این کتابخانه ها در مناطق چرنیگف و نوگورود وجود داشتند. مجموعه ای از نسخه های خطی معروف دینی در کتابخانه صومعه های بلوزرسکی و سلوتسکی وجود دارند.
متاسفانه با حمله مغول، آتش‌سوزی و جنگ های داخلی که به از بین رفتن صومعه‌ها و شهرها منجر شد، هزاران سند مکتوب نفیس درباره گذشته روسیه از بین رفت.

کتابخانه های روسیهاولین کتاب در روسیه

اولین موسسه چاپ روسیه، در قرن 16 میلادی، در شهر مسکو تاسیس شد. اولین کتاب روسیه با نام اپوستول در سال 1564 میلادی چاپ شد. و از آن پس تا قرن 18 میلادی هزاران کتاب در روسیه چاپ شد، که حدود 600 کتاب مربوط به دوران پبترکبیر بود.

دوران مهم کتابخانه های روسیه

دو دوران مهم در تاریخ روسیه کتابخانه ها مورد توجه قرار گرفتند.دوران تزاری و دوران پیتر کبیر. بعد از پیتر نیز کاترین در توسعه کتاب و کتابخوانی در روسیه نقش بسزایی داشت.
اولین فروشگاه کتاب روسیه در سال 1714 و در شهر سنت پترزبورگ افتتاح شد. در زمان تزار و به دستور اویک کتابخانه عمومی و یک موزه در مسکو تاسیس شد . به دستور تزار، یک کتابخانه عمومی و موزه در پایتخت تأسیس شد. وبعدها تبدیل به کتابخانه مرکزی فرهنگستان علوم روسیه شد.
تزار نقش مهمی درتوسعه فرهنگ کتاب در روسیه داشت. او با اعزام کتابدار شخصی یه کشورهایی همچون، انگلستان و فرانسه، جدیدترین کتاب های علمی فرهنگی را برای کتابخانه های روسیه حمع آوری نمود.

کتابخانه های کشور روسیه

بزرگترین کتابخانه روسیه

کتابخانه سلطنتی در سال 1795 میلادی، در شهر سنت پترزبورگ تاسیس شد. این مجموعه در سال 1814 بهره برداری شد. و به عظیم ترین کتابخانه روسیه تبدیل شد. هم اکنون نیز یکی از پربار ترین مجموعه کتاب در جهان است.
علاقه ای که کاترین به کتاب و ایجاد کتابخانه داشت، باعث شد بسیاری از اشراف زادگان مسکو، به پیروی از او به جمع آوری کتاب و تشکیل مجموعه‌های شخصی بپردازند.برای مثال کنت رومیانتسوف در سال 1862، کتابخانه عمرمی مسکو و موزه رومیانتوسف را تاسیس کرد. کتابخانه های عمومی دیگری نیز پس از آَن ایجاد شدند.

انتشار کتاب در روسیه

در سال 1779 میلادی به بعد انتشار کتاب در روسیه رشد بیشتری یافت. بخصوص تاسیس موسسه چاپ و نشر در مسکو توسط نویکوف موجب افزایش خوانندگان شد.او علاوه بر موسسه یک کتاب فروشی و یک تالار مطالعه عمومی در روسیه تاسیس کرد.

کاترین توانست نوعی کتابخانه تجاری در روسیه ایجاد کند. مردم می توانستند با پرداخت مبلغی کتاب مورد علاقه خود را به امانت ببرند. در دهه 1770 کتابخانه های تجاری در جاهای مختلف روسیه گسترش یافت.

تا قبل از انقلاب شوروی 1917در روسیه حدود 75000 کتابخانه وجود داشت. این کتابخانه ها توسط اشخاص ثروتمند علاقمند به کتاب یا حکوکت های شهری و محلی ایجاد شدند. که هیچ یک از این دو قشر کمک مالی از دولت دریافت نمی کردند. و برای همین و به علت محدودیت شدید از طرف دولت، باعث کندی روند تاسیس کتابخانه در روسیه تزاری شد.

مرحله رشد کتابخانه های روسیه

پس از انقلاب 1917 دومین مرجله رشد و شکوفایی کتاب خانه در روسیه بود.اسن انقلاب زمینه توسعه کتاب و کتابخوانی را فراهم کرد. به علت توجه ویزه حاکم آنزمان لنین به کتاب و کتابخوانی و شعار وی که میان هر فرد تا کتابخانه محلی نباید فاصله ای بیشتر از 15 دقیقه باشد.

و تلاش او برای باسواد نمودن افراد جامعه، سبب رشد و رونق کتابخانه های روسیه شد.
این رشد تا زمان استالین ادامه پیدا کرد. این در حالی بود که هدف او گسترش فرهنگ روسیه در تمامی کشورهای اطراف بود. استالین این کار را از طریق ارائه کتاب و معرفی زبان روسی انجام داد.

قانون کتابداری در روسیه

اولین قانون کتابداری در روسیه در سال 1918 تصویب شد. هدف آن حفظ کتابخانه ها و مخازن کتاب در روسیه بود. در سال 1920 قانون متمرکز کردن فعالیت کتابداری واگذاری امور کتابداری به کمیسارملی آموزش و پرورش، وقانون توسعه کتابداری در سال 1929 و قانون هیات اجرایی مرکزی کتابداری در سال 1934تصویب شد.

کتابخانه های روسیه

معرفی کتابخانه ملی روسیه

کتابخانه ملی روسیه در سال 1862 و تحت عنوان کتابخانه رومیانتوسف، شروع به کار کرد. این کتابخانه درسال 1924 کتابخانه ملی لنین نام گرفت. هم اکنون به عنوان کتابخانه ملی روسیه شناخته شده است.
این کتابخانه همجنین از سال 1925 به بعد مرکز تجارت بین المللی کتاب، مرکز ترویج فرهنگ و هنر، مرکزپژوهش و امانت مرجع در روسیه، مرکز تحقیقات کتابداری و کتابشناسی، و بعنوان تاریخ چاپ در روسیه بوده است.
طبق آمار و گزارشات آدر کتابخانه ملی روسیه،43 میلیون جلد کتاب با 250 زبان زنده دنیا موجود است. همجنین حدود 450 هزار نسخ خطی به زبان های ترکی، فارسی، عربی، هندی ژاپنی و چینی وجود دارد.
این کتابخانه با داشتن مساحت 100 هزار مربع به یکی از عظیم ترین کتایخانه های جهان تبدیل شده است.
طول قفسه های کتابخانه ملی روسیه 600 کیلومتر است. و در مجموع دارای 22 تالار است، که 3500 کارمند روزانه این کتابخانه را می جرخانند.

بخش های این کتابخانه عبارتند از:

  • بخش نقشه
  • بخش شرق‌شناسی که دارای 17000 جلد کتب فارسی است
  • بخش نت‌های موسیقی
  • بخش نسخ خطی
  • بخش کتاب‌های دست نایافتنی
  • بخش پایان‌نامه‌های دکتری

انتشارات کتابخانه ملی روسیه

این انتشارات سالانه 400 عنوان کتاب و جزوه در اختبار علاقمندان به کتاب قرار می دهد.
از جمله وظایف این انتشارات شامل: معرفی فهرست کتابخانه ها، کتاب شناسی گوناگون، برگزاری نمایشگاه های کتاب، تعادل در نظام امانت مابین کتابخانه ها، شناخت اصول کتابخانه های سراسر دنیاغیر از کتابخانه های فنی و علمی
در این مجموعه همجنین دوره های تخصصی آموزش کتابداری در مقاظع کارشناسی و کارشناسی ارشد برگزار می شود.
کتابخانه ملی روسیه با کتابخانه های سراسر جهان نیز همکاری مشترک دارد.

منابع این کتابخانه از طریق نظام امانت بین‌المللی در تمام کشورها در دسترس است.این منابع شامل روزنامه ها، تک نگاشت ها، پایان نامه ها و پیایند ها است. قابل دستیابی است.
این منابع به صورت یک ماهه امانت داده می شوند، اما تصویر مقاله ها در اختیار عموم قرار می گیرد.

تالار کتاب، یکی از مراکز مهم در انتشار کتابشناسی ملی و ثبت تمام انتشارات کتاب، نشریه های اداری ،پوستر،صفحات موسیقی ، انوع کارت پستال ،بروشورها و نقشه ها در کشور روسیه است، که وظیفه اصلی آن مدیریت فعالیت های مربوط با چاپ کتاب، و نشر انواع سالنامه های کتاب هاست.

کتابخانه های روسیهکتابخانه سالتیخف

این کتابخانه دومین کتابخانه ملی روسیه است که در شهر سنت پترزبورگ روسیه قرار دارد.این کتابخانه در سال 1990 به کتایخانه ملی تغییر نام یافت.که شامل 14 میلیون جلد کتاب و جزوه است.

کتابخانه ملی زمین شناسی روسیه

این کتابخانه در سال 1882 در شهر سنت پترزبورگ تاسیس شد. در این کتابخانه بیش از یک میلیون کتاب، تک نگاشت، نقشه و نشریه ادواری است.

کشور روسیه شامل بیش از 900 دانشگاه و کتابخانه دانشگاهی و 4500 مرکز آموزش حرفه ای وجود دارد. که این کتابخانه ها در اختیار دانشجویان و استادان قرار می گیرد.

کتابخانه دانشگاه سنت پترزبورگ

اولین دانشگاه در روسیه و در شهر سنت پترزبورگ ایجاد شد. و به دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ معروف شد. کتابخانه این دانشگاه در سال 1724 تاسیس گردید. و در حال حاضر دارای بیش از 7 میلیون جلد کتاب است.

کتابخانه دانشگاه دولتی مسکو

کتابخانه دانشگاه دولتی مسکو یکی از مهم ترین و با سابقه ترین کتابخانه های روسیه است. این کتابخانه درسال 1755 تاسیس شد. کتابخانه این دانشگاه نیز یک سال بعد راه اندازی شد. هم اکنون کتابخانه های زیر مجموعه دانشکده های مسکو بیشتر از 6میلبون جلد کتاب است.

همچنین کتابخانه دانشگاه مسکو دارای بیش از 200 نسخ خطی باستانی است.که به زبان های اسلاوی، فرانسوی، انگلیسی، ترکی، ،لهستانی و جکی است.

طبق قانونی که در سال 1920 تصویب گردید، مقرر شد از هر اثری که در حوزه علوم دانشگاهی باشد، یک نسخه در اختیار کتابخانه دانشگاه مسکو قرار بگیرد. وظیفه کتابخانه مسکو ارائه راهکارهای کتابداری بین سایر کتابخانه‌های دانشگاهی است. همجنین این مجموعه مرکز هدایت و کنترل شبکه کتابخانه‌های دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی، و مراکز آموزش حرفه‌ای است.

منبع: کتابخانه های روسیه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پذیرش مستقیم دانشگاه های روسیه