کانال تلگرام روس مدیکال

وب سایت اخذ پذیرش مستقیم از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در کشور روسیه

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

ارز دانشجویی

اطلاعیه ارز دانشجویی


باسلام و احترام

نظر به سوالات مکرر شما درمورد تامین ارز دانشجویی دانشجویان ایرانی اعلام میدارد به گزارش ایسنا،بانک مرکزی پیرو بخشنامه‌هایی در تاریخ ۲۵ فروردین و  ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ و در راستای اجرای تصویب‌نامه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ هیأت وزیران، موارد زیر را در خصوص تأمین ارز مصارف ارزی خدماتی برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد،که یکی از بندهای آن به شرح زیر می باشد:(ابلاغیه ارز دانشجویی)


‏- تأمین و انتقال ‌/ پرداخت ارز (به صورت اسکناس) بابت فرصت مطالعاتی با ارائه درخواست دانشگاه‌ها و یا موسسات آموزشی وابسته به وزارتین علوم، تحقیقات و فن‌آوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با امضای ذیحساب یا مدیر امور مالی و معاونت اداری و مالی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی مزبور پس از اخذ تأییدیه وزارتخانه‌های مذکور (حسب مورد) به لحاظ لزوم رعایت قوانین و مقررات مربوطه به نرخ بازار از طریق بانک‌های‌سامان و تجارت بلامانع است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پذیرش مستقیم دانشگاه های روسیه

هزینه زندگی و تحصیل در روسیه

هزینه زندگی و تحصیل در روسیه

بدون شک یکی از دغدغه های اصلی کسانی که قصد دارند در کشور روسیه به تحصیل بپردازند،هزینه زندگی و تحصیل در روسیه است.هزینه زندگی و تحصیل در روسیه یکی از نگرانی های بسیاری از دانشجویان و خانواده های آن هاست.اگر شما نیز در پی آگاهی یافتن از هزینه زندگی و تحصیل در روسیه هستید،مطالعه ی این مطلب که در مورد هزینه زندگی و تحصیل در روسیه می باشد به شما کمک خواهد کرد.با مطلب هزینه زندگی و تحصیل در روسیه با ما همراه باشید.

هزینه زندگی و تحصیل در روسیه

برآورد هزینه زندگی و تحصیل در روسیه باتوجه به این موضوع که افراد مختلف شیوه و سبک زندگی متفاوتی دارند،آسان به نظر نمیرسد.براساس سبک زندگی اشخاص هزینه های زندگی متفاوت خواهد بود.ولی به طور کلی میتوان هزینه زندگی و تحصیل در روسیه را به صورت زیر بیان کرد:

*باید این نکته را به خاطر داشته باشید که هزینه ها با توجه به محلی که در آن زندگی میکنید متفاوت است،مثلا شهرهای بزرگ مسکو و سنت پترزبورگ نسبت به شهرهای دیگر روسیه گران تر هستند.

هزینه زندگی در روسیه نسبت به سایر کشور های غربی کمتر می باشد.
پوشش هزینه های زندگی در هر ماه حدود 550_250 دلار است.هزینه ی تهیه خواربار در هفته حدود 80_40 دلار برای هرنفر می باشد.رستوران هایی که سبک غربی دارند قیمت های بالاتری نسبت به رستوران های محلی و کافه ها و بارها که غذاهای سالمی نیز ارائه میدهند،دارند.

قیمت بلیط سینماهایی که فیلم ها را به زبان انگلیسی به نمایش میگذارند 10 دلار است.اما شما میتوانید این فیلم ها را با هزینه کمتر مثلا 5دلار بهزبان روسی ببینید.ورودی موزه ها و گالری های هنری با در نظر گرفتن مکان آن ها 50سنت تا 10دلار است.

هزینه ی آب و برق بسیار مناسب است،حدود 40 دلار در هرماه.

کشور روسیه دارای شبکه ی حمل ونقل گسترده ای می باشد و امکان تردد با اتوبوس وقطار در سراسر کشور وجود دارد.هزینه مترو با توجه به تخفیفی که به دانشجویان تعلق میگیرد ماهیانه 10 دلار است.

یکی از خدماتی که بسیاری از دانشگاه های روسیه به دانشجویان ارائه می دهند،اینترنت است. حدود قیمت برای استفاده از سرعت اتصال خوب 25دلار در هرماه می باشد. خیلی از دانشگاه ها در بیمارستان های تخصصی خود به ارائه ی خدمات رایگان پزشکی به دانشجویان می پردازند.

در رابطه با هزینه های خرید پوشاک،شما همیشه می توانید لباس با کیفیت بالا و قیمت مناسب را حین خرید پیدا کنید.
دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه های روسیه باید شهریه پرداخت کنند اما این شهریه نسبت به کشور های دیگر بسیار مناسب و پایین است.

هزینه های تحصیل در روسیه به طور کلی:
رشته های مهندسی سالانه بین 2500 تا 8000دلار
رشته های پزشکی سالانه بین 4500 تا12000دلار

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پذیرش مستقیم دانشگاه های روسیه